Šiuolaikinėje visuomenėje labai svarbu ugdyti savarankišką, problemas spręsti gebančią ir kūrybišką asmenybę. Apie šią patirtį pasakoja „Saulės“ privačios gimnazijos pradinių klasių mokytoja metodininkė Migla.

Mokytoja Migla gimnazijoje dirba nuo pirmųjų jos įsteigimo metų ir yra viena iš inovatyvius sprendimus „atvežančių“ ir įgyvendinančių pedagogių gimnazijoje. Ji stažavosi Didžiosios Britanijos, Ispanijos, Portugalijos, Italijos, Čekijos, Lenkijos mokyklose. Mokytoja organizuoja daug teminių integruotų veiklų. Pamokose, netradicinėse aplinkose ir išvykose sudaro sąlygas patyriminiam ugdymuisi.

Mokytoja siūlo pradėti nuo atsakomybės ugdymo. „Mokykla puiki aplinka augančiam žmogui suvokti, kad realūs sprendimai sukuria realias pasekmes, bei patikrinti ribas tarp laisvės ir atsakomybės“, – teigia mokytoja Migla. Mokytoja pirmiausia ugdymo procesą pradeda nuo atsakomybės prieš save. „Šią mintį išsikėlėme pradėdami tarpdalykinę integracinę veiklą ,,Cukrus. Draugas? Priešas?“ Atlikome įvairiuose produktuose paslėpto cukraus stebėseną ir registraciją. Mokiniai pamatė, kad net neįtardami suvartoja didelius kiekius, paslėptus vaisvandeniuose, kepiniuose. Vaikai perskaitė daug straipsnių apie cukraus vartojimo pasekmes. Rezultatas: 3a klasės mokiniai nebeturi saldumynų ir saldžių kepinių priešpiečių dėžutėse! Turi aiškią nuostatą – vienas saldumynas per savaitę“, – apie vieną iš integruotos veiklos iniciatyvų pasakoja pradinių klasių mokytoja.  Mokinių mintys pabaigus veiklas: „Labai sunerimau ir supratau, kad tik aš pats galiu pasirinkti būti sveikam ar sirgti“, „Supratau, kad saldumynai pradžiugina trumpam, o problemos lieka ilgam“.  

Kviečiame susipažinti su keliais šių mokslo metų integruotų ir tiriamųjų veiklų pavyzdžiais:

„Puikus atsakomybės  treniruočių laukas – savarankiško ugdymo(si) diena“, – teigia mokytoja Migla. Mūsų pradinėje mokykloje retkarčiais pamokas pakeičia savarankiško ugdymo(si) diena. Mokiniams suteikiama galimybė dirbti pasirinktais metodais pasirinktoje erdvėje. Jie dirba savo tempu, savarankiškai derina darbo ir poilsio režimą, pasirenka, ar dirbs vieni ar su draugais. Pradedant taikyti šį metodą labai svarbu mokiniams leisti pajusti realias sprendimų pasekmes. Svarbu paaiškinti, kad darbas turi būti atliktas“, – atkreipia dėmesį pradinių klasių mokytoja Migla.  

„Pirmą kartą organizuojant šią dieną vaikai beveik pusę laiko ieškojo darbo vietos. Negalėjo atsidžiaugti laisve rinktis. Bandė dirbti po stalais, spintoje, statėsi palapines ir t.t. Niekaip negalėjo suderinti darbo ir poilsio režimo. Didelė dalis mokinių darbus atidėjo, nes tuo metu patraukliau buvo žiūrėti filmukus ir žaisti lego. Tikėjo, kad viską suspės. Pasibaigus laikui daugeliui mokinių liko daug neatliktų darbų. Todėl tą dieną teko mokykloje likti iki vakaro, atsisakyti taip mėgstamų būrelių, kai kam ir svarbių varžybų, viską atlikti iki galo“, – apie pirmąją savarankiško darbo dienos patirtį pasakoja pedagogė Migla.  

Mokytojos patirtis gali išgąsdinti, manant, kad pirmosios „nesėkmės“ yra priežastis netęsti veiklos. Tačiau, kaip pastebi mokytoja Migla, organizuojant savarankiško ugdymo(si) dieną antrą kartą visos problemos dingo. „Mokiniai dirbo labai intensyviai, įsitraukę, darbus atliko daug greičiau ir kokybiškiau. Mokiniai džiaugiasi šiuo metodu, laukia tokių dienų ir tokia atsakomybės forma už darbą ir kokybę jiems labai priimtina,“ – metodo rezultatus ir mokinių progresą pastebi mokytoja.  

„Saulės“ privati gimnazija siekia ugdyti savarankišką asmenybę, todėl jau nuo jauniausių klasių įgyvendinamos tarpdalykinės integracijos, projektinės, tiriamosios ir kitos savarankiškos mokinių veiklos, o joms realizuoti taikomi įvairūs šiuolaikiniai metodai.

„Saulės“ privačios gimnazijos informacija